
Hoe weet je wat je hulpvraag is en hoe stel je die?
Als je een intake hebt bij een hulpverlener of een kennismakingsgesprek bij je opleiding, wordt vaak de vraag gesteld waar je precies hulp bij nodig hebt, of wat je hulpvraag is. Bij autisme is die vraag lastig te beantwoorden. Daar zijn verschillende redenen voor: Het is gewoon een lastige vraag (ook voor veel mensen zonder autisme). Autistische mensen hebben vaak moeilijkheden met informatieverwerking: wat is precies de vraag? Welk doel is belangrijk en welke niet?




